18 augustus 1967 - 18 augustus 2007

Vier decennia geleden geboren op de Zaanse klei, maar sinds anderhalf jaar
met het hele gezin in tropisch Singapore. In veertig jaar gebeurt er van alles
en ontmoet je heel veel mensen in uiteenlopende omstandigheden. Op dit blog bijdragen
van een flink aantal van die mensen, met verhalen
uit een ver of minder ver verleden.
En natuurlijk met de allerbeste wensen voor de komende veertig jaar!

zaterdag 18 augustus 2007

Van Gwen en Simeon

Lieve Ewout,

Van harte gefeliciteerd met je 40e verjaardag!
Wat ben je toch een leuke man.
Ik ken je natuurlijk via Gwen en Ditte, maar ik kan me altijd nog herinneren dat we elkaar ontmoetten in de hal van het Jongeren Opvang Centrum. Ik als advocaat, jij als docent. Jij maakte dan altijd een stevige, oprechte indruk op mij.
Ook heb ik erg genoten van het feit dat je zo goed kan koken en dat je daar zo avontuurlijk in bent. Ik kan me ook herinneren dat jij uit Portugal kwam met een tas vol met rare worstjes en schimmelkaasjes. Dat vond ik toen bijzonder omdat ik in een zelfde situatie dan toch altijd uitkom op dezelfde keuzes. Ik koop dan de worst die ze ook bij Albert Heijn hebben.

Tijdens het stappen in Singapore hadden we een goed gesprek. Jij kan heel goed over je gevoel praten. Je blijft dicht bij je kern zodat praten over moeilijke onderwerpen nooit onveilig voelt. Ik vond het ontzettend fijn om iets van jullie leven in S’pore mee te mogen maken en ik wens jou in de komende 40 jaar veel geluk en wijsheid toe.

Simeon

Lieve Ewout,

En van mij ook van harte gefeliciteerd!! 40 worden; ik vond het wel een opluchting dat het eindelijk zover was. Veel over gedacht en gepraat, maar er blijkt niet veel te veranderen. Of zou het leven nu pas echt beginnen? Ik vond het echt heel gezellig bij jullie; jullie zijn ook zo gastvrij.
Het was fijn om ook die eerste twee nachten al bij jullie te logeren.
Ver weg van huis, maar toch nog even op een vertrouwde plek.
Niet alleen voor ons, maar ook voor de kinderen.
Ik herinner me ook een heel gezellig (en culinair) weekendje met jullie in Friesland. En Kolonisten spelen onder het genot van een paar rondjes dim sums! Die vielen zo goed in de smaak dat we ze nu vaak zelf serveren. Thanksgiving diner, laatste avondmaal in Singapore…..
Jullie zijn gewoon een fijn stel samen.
Ik wens jou nog vele gezonde en goede jaren toe, samen met Ditte.
En met je drie spruiten natuurlijk.

Liefs,
Gwen

Amsterdam

Geen opmerkingen: