18 augustus 1967 - 18 augustus 2007

Vier decennia geleden geboren op de Zaanse klei, maar sinds anderhalf jaar
met het hele gezin in tropisch Singapore. In veertig jaar gebeurt er van alles
en ontmoet je heel veel mensen in uiteenlopende omstandigheden. Op dit blog bijdragen
van een flink aantal van die mensen, met verhalen
uit een ver of minder ver verleden.
En natuurlijk met de allerbeste wensen voor de komende veertig jaar!

maandag 13 augustus 2007

Van Ton Maanicus


Beste Wout,

Laat ik beginnen met je van harte te feliciteren; veertig jaar,
Da edde gij goe gedaan jongen!!! Toen we elkaar leerden kennen was je net negentien geworden en dit jaar vieren we dus ook dat we elkaar al langer wèl kennen dan niet. Toen Ditte me vroeg voor een bijdrage aan deze website, heb ik lang gezocht naar een foto die zoveel mogelijk Ewout, Ton en negentien jaar vriendschap samenbundelt. Automatisch denk ik dan aan een aantal ‘defining moments’, zoals wonen op de Nieuwezijds, zuipen bij Mike in de Verboden Vrucht, stammetjes laden bij Nico op de veiling, op reis in de Sovjet Unie, klimmen op de Mont Blanc, stage op het Vossius, logeren op de Kanaalstraat, kamperen in de Ardennen, jouw vrijgezellenavond in de kelder van D’ouwe Herberg, je Peterschap van Sam……
Het zal je niet verbazen dat mijn fotoarchief , ook na intensief speurwerk , niets van dit alles prijs wenst te geven. Die momenten zullen dus tot in den treure herhaald en aangedikt moeten worden zodat ze nog mooier worden. Andere momenten, minder spectaculair maar zeker zo defining heb ik ook al niet op foto maar gewoon lekker bijkletsen met een glaasje wijn is bij ons nog nooit mislukt. Het komt helaas wat weinig voor de laatste tijd. De foto die ik wel gevonden heb geeft volgens mij toch wel een hoop van het voorgaande weer: twee oudere jongeren op een kapotte trein in de jungle van Borneo, nadat ze een uitje hebben gemaakt op een wild water raft vol Fillipijnen, Indiërs en Japanners. Gelukkig weten ze een uitstekend visrestaurantje vlakbij hun hotel……
Tot binnenkort,

Ton
Brussel

Geen opmerkingen: